torsdag den 11. november 2010

Opskrift; Havregrynskugler

I morgen får jeg besøg af en god veninde og har derfor lavet disse lækre havregrynskugler, hvilket jeg ellers ikke har gjort i årevis! Resultatet blev ret godt og der skal nok blive gjort kål på dem alle! Jeg kan ikke lide kaffe (ved godt, at det er for dårligt) og derfor er opskriften uden - men mælken kan let erstattes hermed.

Du skal bruge (ca. 20 stk.):
100 g. smør
3,5 dl. havregryn
2 dl. flormelis
0,5 dl. kakao
2 tsk. vanilliesukker
0,5 dl. mælk
Kokosmel

Sådan gør du:
- Smøret skal være blødt og blandes med havregryn, flormelis, kakao, vanilliesukker og mælk i en skål.
- Små kugler formes (resultatet bliver altså bedst, hvis man bruger hænderne - jeg ved godt, at det klistrer helt vildt).
- Kuglerne trilles i kokosmel og sættes i køleskabet!

Velbekomme!

10 kommentarer:

  1. Uuuhm! Det er min julefavorit!

    SvarSlet
  2. Jeg har købt havregryn i dag, så jeg er sikker på at kunne lave havregrynskugler, så snart tiden er til det :)

    SvarSlet
  3. Janne; Ja, de smager også bare SÅ godt! Gid, at man ikke blev fed! *SS*

    Guapizimo; Hehe, så må du bare se at komme i gang - det tager jo ikke ret lang tid! ;o)

    SvarSlet
  4. Maria, du lokker ;-) De ser fantastiske ud. Men jeg har gode chokolade-dessert planer på lørdag :-) Må jeg spørge, er der flere tilbage til din veninde nu?? :o)

    SvarSlet
  5. Årh, de skal da virkelig snart laves! Elsker havregrynskugler.

    SvarSlet
  6. Lullumut; Sorry! *SS* Men nu er det jo snart jul, så må du godt! ;o) Og ja, har faktisk kun spist et par stykker (eller 4)!

    Bitten; Ja, de smager også bare super godt!

    SvarSlet
  7. Sikke en fin blog også, og lækre opskrifter - der er jo lidt af det hele her! Jeg må da blive fast læser også!! :o)

    SvarSlet
  8. Hej Nanna!
    Tak for den søde kommentar! ;o) Dejligt, at du vil være fast læser! *SS*
    Knus fra Maria.

    SvarSlet
  9. uhhmmmm! :) .. sådan nogle vil jeg lave i år. Eeeelsker dem! :D

    SvarSlet
  10. Amalie; Ja, de smager nemlig SÅ godt!

    SvarSlet

Blog-arkiv