torsdag den 4. november 2010

Opskrift; lækre cupcakes!


Kender I ikke dét, at man læser det ene blogindlæg efter det andet med de mest lækre opskrifter! Sådan havde jeg det forleden, da jeg var forbi Trines blog! Hun poster ofte billeder af al den lækre mad, som hun laver - og så sidder man her i den anden ende og bliver både sulten og fristet. Her kan I se, hvad det resulaterede i; cupcakes! I må love mig, at I prøver denne opskrift - kagerne bliver lækre.

Du skal bruge:
100 g. mel
20 g. kakao
140 g. sukker
1,5 tsk. bagepulver
40 g. usaltet smør
120 ml. mælk
1 æg
1 tsk. vanillesukker

Sådan gør du:
- Tænd ovnen på 170 grader.
- Mix mel, kakao, sukker, bagepulver og smør sammen.
- Mælk, æg og vanille piskes sammen i en skål for sig - dette piskes sammen med ovenstående lidt efter lidt, så det bliver så luftigt som muligt.
- Dejen fordeles i ca. 12 forme, alt efter størrelse.
- Bagetiden er 20-25 min.

Frosting:
150 g. flormelis
50 g. usaltet smør
20 g. kakao
20 ml. mælk

Formelis og kakao kommes i en skål, hvorefter smør og mælk vendes i. Frostingen smøres på, når kagerne er kølet af! Dertil kan de pyntes efter eget ønske - jeg har brugt krymmel fra Dr. Oetker!

Den originale opskrift kan ses hos Trine lige her.

10 kommentarer:

  1. de ser vanvittigt lækre ud. :)

    SvarSlet
  2. Nora, jeg lyver ikke - de er er så lækre!

    SvarSlet
  3. Uhm, det ser godt ud :D

    SvarSlet
  4. Haha, tror altså jeg bager dem igen snart! :D

    Mmm, cupcakes.. Dine ser vildt gode ud og du har vidst lavet lidt mere frosting end mig, jeg er lidt nærrig med det, hehe ;)

    SvarSlet
  5. Hehe - jeg har faktisk planer om at bage igen i aften. Tror nemlig, at mine bedsteforældre skal have et par stykker... *SS*
    Hehe, ja - jeg halverede mængden af frosting - du brugte 1/3, ik'? Hvis man lavede det hele, så ville det satme blive vammelt! Hehe! Men det er uden tvivl de lækreste cupcakes jeg har smagt!

    SvarSlet
  6. Trine; Forresten, smeltede du smøret? Det gjorde jeg nemlig - ellers kunne jeg slet ikke blande det i!

    SvarSlet
  7. Mums.. Jeg kiggede også godt på Trines. Kæresten har fødselsdag næste lørdag, så jeg må bage lidt der :-)

    SvarSlet
  8. Jeg smeltede ikke smøret, men lod det stå ude til det var blødt i det - så gik det som "smurt" :)

    Jeg brugte kun 1/3 ja, første gang jeg lavede dem lavede jeg det hele, slap af der var mere frosting end kage! ;)

    Godt at høre de er en succes :D

    SvarSlet
  9. Tak for opskriften :)

    SvarSlet
  10. Ej det er ikke retfærdigt det der.... *savle savle savle*

    SvarSlet

Blog-arkiv