søndag den 14. november 2010

Opskrift; fladbrød

I dag kastede jeg mig ud i et nyt madprojekt; fladbrød! De blev så gode og tænkte, at I da også skulle have glæde af opskriften. Det er nemt, billigt og et godt alternativ til almindelige flutes!

Du skal bruge:
50 g. rugmel
300 g. hvedemel
2½ tsk. bagepulver
½ tsk. sukker
½ tsk. groft salt
2 dl. mælk
Smør eller olie (til stegepanden)

Sådan gør du:
- Bland rugmel, hvedemel, bagepulver, sukker og salt i en skål.
- Tilsæt mælken og ælt dejen sammen.
- Del dejen i 4 eller 6 portioner (alt efter, hvor store du ønsker brødene) og rul dem med en kagerulle ud, så de ca. er ½ cm. tykke.
- Kom smør eller olie på panden og bag fladbrødene én af gangen, de skal ca. have 2-3 min. på hver side.
- Bag de øvrige fladbrød på samme måde.
- Efterhånden som brødene laves, pakkes de ind i staniol, så de holder sig varme og bløde.

Velbekomme!



Sådan så dagens tallerken ud; pastasalat med kylling og fladbrød!

13 kommentarer:

  1. Arj hvor ser de bare alt for lækre ud :D

    SvarSlet
  2. Mmmmmm, de skal da helt sikkert prøves en dag!

    SvarSlet
  3. Nu er jeg sulten!! :)
    Ser virkelig lækkert ud!


    Amalie //
    missamalie.blogspot.com

    SvarSlet
  4. mmm, det ser lækkert ud. det må jeg prøve en dag! :-)

    -Julie
    99dresses.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Uh lækkert med sådan en opskrift. Sad tidligere i dag og tænkte jeg skulle prøve at lave sådan nogle og at jeg manglede en opskrift og så var den lige her :D

    SvarSlet
  6. Ser lækkert ud!

    SvarSlet
  7. Jeg elsker fladbrød, eller pandebrød som jeg kalder dem :) Jeg bruger så både majsmel, durummel og havregryn i min blanding :)

    /June
    pixeleret.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Det ser godt nok meget mere appetitligt ud end de fladbrød man kan købe i supermarkedet. Jeg tror, jeg vil bruge din opskrift her en af dagene :)

    SvarSlet
  9. Mmm, det ser godt ud :-) Jeg er en rigtig brødpige, hehe :-)

    SvarSlet
  10. Mums det ser bare godt ud, kan bare ikke bage brød, men måske man skulle give det et forsøg :)

    //Ditte

    SvarSlet
  11. Ja, det er nemt! Hvor ser de lækre ud. Jeg er i fuld gang med at lave dem nu, men har dog brugt fuldkornsmel i stedet for rugmel. Håber ikke, det gør nogen forskel :D

    SvarSlet
  12. de ser rigtig lækre ud. :)

    SvarSlet
  13. Wow, sikke en masse kommentarer! I må simpelthen prøve at lave dem! Det er let (også selvom man ikke er en haj til at bage)!

    Ja, de kaldes vist også pandebrød - tror ikke, at der er forskel...! *SS*

    SvarSlet

Blog-arkiv