søndag den 31. oktober 2010

DIY; En personlig julegaveidé til billige penge!

Hvert år laver jeg en kalender med billeder til både min mor og til mine bedsteforældre. I starten bestilte jeg dem på diverse hjemmesider, hvor man oploader sine 12 valgte fotos, hvorefter kalenderen da trykkes og sendes! Men, men, men... For det første er dette dyrt og ofte er der temmelig lang leveringstid, derfor er følgende alternativ værd at overveje.

Føtex sælger disse Gør-det-selv-kaldenre til 25 kr. Hertil kræves der bare lim og de 12 billeder, som man nu vælger. Idet jeg laver en kalender hver jul, bruger jeg gerne de billeder, som er taget i løbet af året. Ind i mellem vælger jeg dog at scanne et gammel foto ind, som så sendes til fremkaldelse. Bedsteforældrene elsker det! Jeg lyver ikke, når jeg siger, at der er jubel i stuerne, når kalenderen pakkes ud.



At få fremkaldt digitale billeder koster jo ikke alverden, Føtex tager fx kun 69 øre for et billede i standardstørrelse (10cm x 15cm). Mulighederne er mange, idet der både kan laves kollager med flere billeder og børnenes tegninger kan da også bruges. Kun fantasien sætter grænser. Billederne I ser her er fra vores sommerferie i Norge!

Kalenderen er et hit her i familien og det er både en personlig og billig gave; den samlede pris bliver ikke mere end 35 kr.! Desuden er det jo hyggeligt at sidde og klippe og klistre!

2 kommentarer:

  1. Det er også en super sød gave :)

    SvarSlet
  2. Ja, det synes jeg nemlig også!

    SvarSlet