lørdag den 15. maj 2010

Farveleg; gul

Trine fra Budgetlivet har tagget mig i en bloglegog jeg har fået tildelt farven gul. Farvelegen går ud på, at man får tildelt en farve, hvorefter man skal finde alle de ting i den pågældende farve og vise dem på sin blog. Selvfølgelig forklarer man efterfølgende, hvad de forskellige ting er... Til sidst tagger man tre andre og tildeler dem hver sin farve. Jeg har derfor ledt hele min lejlighed igennem efter gule ting, hvilket har været noget af en eftersøgning, idet jeg har et lidt anstrengt forhold til gul. Ved egentlig ikke, hvorfor. Her er, hvad jeg fandt...

Jeg troede faktisk ikke, at jeg ejede et stykke gult tøj, så blev ret overasket, da jeg fandt denne tunika (som iøvrigt er fra Føtex)... Aner ikke, hvornår jeg sidst har haft den på - det er nok et års tid siden... Dog er det ikke utænkeligt, at jeg snart kryber i denne fikse, gule sag igen.

Jeg fandt også dette tørklæde (som er fra H&M), hvor gul indgår i det blomstrede motiv.

Bøger... Jeg har en masse gule bøger... Her ser I Tempelridderen af Jan Guillou, Hestenes dal af Jean M. Auel, samt to lærerbøger; Almen sygepleje (red. Nina Jahren Kristoffersen) og Principles of Biochemistry (red. Nelson & M. Cox)...

Nu begynder jeg at blive desperat i min søgning på gule ting... Jeg finder dog gult pap og en del gule tusser. Jeg bruger begge dele i forbindelse med studie (specielt i anatomi, fysiologi, genetik og biokemi, hvor jeg skal huske en masse fakta udenad), derfor laver jeg tegninger og kreative redegørelser. Spændende, hva'? Eller noget...

Til sidst finder jeg kamillete, som holder meget af... Tror da egentlig, at jeg vil smutte ud i køkkenet og lave mig en kop! Jeg tagger Juliane, som får tildelt farven grøn og Mia, der skal finde ting i orange. Til slut tagger jeg Louise, som skal på jagt efter blå ting!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv