fredag den 17. december 2010

DIY; Snefnug

I kan lige tro, at jeg juler på livet løs! Mit nyeste projekt er disse snefnug lavet af de klassiske Hama-perler... Jeg blev inspireret af Malene, der skribent på bloggen 'hvor kragerne vender' - hun har nemlig lavet de flotteste snefnug - se selv her! Alle fnug er lavet ud fra fri fantasi og ikke to er ens. Jeg har planer om, at finde en gren og hænge dem på! Kunne det ikke blive ret godt? Ellers vil de sikkert også gøre sig godt i både vinduet, på juletræet eller som dekoration på bordet...

Det er kreativt, men bestemt også billigt! Jeg har kun brugt én enkelt pose til at lave disse 9 snefnug! Den samlede pris er kun 12 kr.! Så hvis pengene er små, er dette en fin mulighed for at få pyntet op alligevel. Panduro sælger både perler og perleplader (disse koster 15 kr.)!

Du skal bruge:
- En perleplade (jeg brugte en rund)
- Perler
- Bagepapir
- Strygejern

Sådan gør du:
Med de hvide perler laves snefnug - kun fantasien sætter grænser! Når du er tilfreds, stryges perlerne indtil de smelter sammen, hvilket er ganske let at se. Husk at komme bagepapir imellem. Hvis du laver en fejl eller glemmer en perle, er det let både at fjerne og tilføje flere (stryg da igen)!

Det er SÅ hyggeligt at sidde og fingerere med og jeg kan varmt anbefale jer at gå i barndommen igen!

6 kommentarer:

  1. Hvor kreativt, det kunne være at jeg skulle underholde børnene med det i weekenden :)

    SvarSlet
  2. Hvor er du god Maria! De er virkelig fine. Jeg tænkte umiddelbart bordskånere til varm julethe :-) Heller ikke en dårlig gave, når jeg skal i gang med at hjælpe mine niecer og min nevø næste år med at lave julegaver :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare fine :)

    SvarSlet
  4. eeej hvor er de fine, sådan nogle vil jeg lave med børnene på sfo'en..

    SvarSlet
  5. De er rigtig søde og fine (:

    SvarSlet
  6. Tak for de søde ord. Jeg er helt vild med den runde form dine har fået. Det må afprøves :)

    SvarSlet